CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, February 2, 2013

My Routine


haiiii..hoiii..haiiii...
hehhee..btw sje nk menggedik dkt blog sndiri..tak slah kan.. :P
dh lama rsanya tak tulis crita dlm blog ni..
berhabuk dah ha..fuuhh..fuhhh..
almklumla..sjak dh hbis blajar ni, jdi suri rumah spenuh masa..
hahahaaa...

tngok tajuk pun dh dpt agak kan nk tlis ttg apa..
rmai orng dok tnya spanjang cuti ni tak keje ke..dok umah je??
memang niat hati nak keje pon..tapi tuh la..
keje yg bnyak dekat umah slalu menghalang niat aku..
orang dok umah rileks je kan..
aku tak..orang tak pcaya klau dngar..

aku rasa dok umah lagi bagus..sebab boleh tlong mak buat keje..
mak plak niaga nasi lemak..lagi la busy..
nak tnggal umah pon tak smpai hati..

Rutin Seharian:

bangun je pukul 6.20 pagi, aku terus solat Subuh.. (alarm)
n then g dapur keluarkan ikan dr peti beku n rendam dlm air..
smbil tnggu ikan tuh dh lembut..aku g blik lipat baju n kemas bilik..

lepas tuh terus g dapur rebus ikan..
tu semua utk kcing2 kt umah aku..pg2 lagi diorng akan mkn..pling lambat pkul 7.45pagi..
byangkan umah yg ada 25 ekor kcing..
tak ke haru pagi2 semua dok meow2 mntak makan..hehhe..

dh siap gaul nasi dgn ikan, aku bg kcing yg dok dlm umah makan dulu..
buh dlm dulang, bwak nasi yg slbihnya g luar umah..
sbb kt lua pun ada kcing jgak..
lepas tuh aku kena basuh lua umah aku ni, bsuh umah kcing..
biasa la bela kcing..umah kena sntiasa cuci..
sape yg da pnglaman tuh dia tau la..

hbis smua tuh, aku jgak la yg kena p kdai nk beli brang2 mak aku nk niaga..
mak niaga petang..beli la telur, kelapa, gula, minyak..
balik dari kedai terus g dapur sbb nk masak utk tngahri..
tuh aku dgn mak la gtong royong sekali..
dh siap msak tngahari, mkn la ngn ayah n mak..
pas mkn terus siang pe yg ptut nk masak nasi lemak..
mesin klapa, ptong halia ngn bwang, mesin santan..mcm2 la..
 aku bleh rehat kejap je sblum waktu Asar..
wktu tuh nasi tengah tanak atas dapur..

lepas solat Asar, aku ikut mak g niaga dekat stall dia..
dr pkul 5 ptg smpai pkul 7 malam..
mak aku taknak ganggu waktu smyg..so dia niaga time tuh..jadi asar bleh smyg, 
mghrib pun tak tinggal.. :)
balik dr niaga terus mndi n solat mghrib plak..

hurrmmmm..
lepas tu la baru aku bleh tngok tv n rehat..
cuba byangkan klau aku keje..ksiankan dkat mak..smua dia kena buat..
ni aku ada, mak kemas dlm umah..aku kt lua umah..
aku bg makan kcing2 tuh..

sape kata dok umah bleh senang2..
tu orang lain..tp tak bg aku.. :)
jangan ingat aku dok umah makan tido je tau..

HAHAHAA..

bdn makin comel ni bkn faktor tido..aku tak bnyak rehat pun sbnrnya..
aku jrang nak ada masa tido..kcuali malam..
ni la rutin sharian aku..
skadar utk berkongsi..

:)

THAT'S ALL... 
selamanya akan begini smpai la aku posting..
n ni juga keja aku time cuti skolah..
wlaupun tanpa byaran..

tlong meringankan beban mak ayah tuh kan sesuatu amalan yg baik..
so ringan2kan lah tulang tu ek..




2 comments:

  1. waaahhh...rajin nyer akak... bakal suri rumah bjaya nie... heheh... akak x posting lagi ke?? bukan senior2 unit G dah p sekolah ke...jadi guru interim kan..if x silap liza... liza doakan akak cepat2 posting pastu kawen...heheh

    ReplyDelete
  2. heheee...Aamiin.. keje akk mcm tu la kt umah.. :)
    akk tak posting lagi..rmai je yg tak posting lagi..yg dh posting tuh kira bertuah la.. tapi diorang dpt skolah cina n tamil..tuh yg xbest sngt.. :) akk tngh tnggu nk tmuduga ni.. doakan ye!

    ReplyDelete

Baby Hello Kitty