CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 21, 2012

Oouuchhh sakitnyaa!!




hUurrmmm...entry aku kali nih aku nak cter tentang...
sakitnya ULSER!!
okayy..skarang makhluk ni tngah dok dalam mulut aku..
sakitnya tak pyah nak ckap la kan..
smua pernah alami benda nih..
makin lama makin besar..aku pernah rasa biler dalam mlut ni ada 4 ulser..
FUuhhhh~tak terkata!

AND

aku hanya mampu lihat dari hari ke hari...
ulser ni buatkan aku rasa tak selesa..
nak makan, gosok gigi, senyum..
semuanya terbatas! kena cOver2 kalau nk snyum..hUhuu..

aku bukan tak nak buh ubat n bg rwatan..
aku tau klau aku buh ubat or buat rwatan sndiri, aku akan rasa sakit..
last2 nanges! HAHA..mcm budak2..




petua orang dulu2 kala..diorang ckap nak baek cepat guna
#garam
#marjerin
#minum air masak banyak2

garam tuh mak yang ajar time kecik2 dulu...
mak: laaa...ni ulser nih.. nak cepat baik tak?? g dapur amik garam ckit buh kt situ..
aku: okayy! ..tnpa pkir panjng..time tuh kcik lagi..
lepas je bubuh garam..tak smpai bape saat aku terus ketap bibir aku!
aDduuss pedihhhnyaaaa..smpai kua air mata aku..
lepas pristiwa tuh terus aku dah tak pakai GARAM! hahahaa...
walaupun skarang dh besar panjang...



ni bonjela...okay jugak orang kata biler pakai kat tmpat ulser..
aku pnah try..tp ntah la..
biler pakai terus je air liur dalam mlut ni kua xbenti..
aku plak jadi xslesa..huhuu..

aku tak suka sbenrnya nak pakai macam2..
kalau leh aku biar je smpai bnda alah ni baik sndiri..
tapi aku ikut petua orang tua spya mnum air bnyak..
diorang kata ulser jadi sbb bdn panas..
betul ke?

tapi sekarang aku mmg rasa tak bape nak sedap badan..
dengan letih..rehat tak cukup..
pikir macam2 benda dalam kpla nih..
rasa macam nak demam je.. :(




Jangan demam! aku kena kuat...
banyak lagi benda yang tak settle...aku kena lalui dulu semua perkara niihh..


YA ALLAH...
semOga aku dipermudahkan..
Aamiin...






No comments:

Post a Comment

Baby Hello Kitty